دست‌نوشته‌های من از جلسات اخلاق و معارف (۱۳)

در رابطه با انس حضرت امام خمینی با زیارت امین الله چنین حکایت شده که در مدت چهارده سالی که در نجف اشرف اقامت داشتند، هر شب برای زیارت حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام به حرم مطهر مشرف می‌شدند و روبه‌روی صورت و محل دو انگشت حضرت امیر علیه‌السلام می‌ایستادند و زیارت امین الله را می‌خواندند.

از فقیه عارف مرحوم آیهالله بهجت نقل شده که در رابطه با زیارت امین الله و طریق بهره‌برداری بیشتر از آن فرموده‌اند: «زیارت امین الله مهم است. قلب شما بخواند؛ با زبان قلب خود بخوانید»؛ یعنی زبان و قلب شما هنگام قرائت در زیارت امین الله هماهنگ باشد.

شیخ عارف کامل ما مرحوم آیهالله پهلوانی نسبت به زیارت امین الله خصوصاً حاجاتی که در آن درخواست شده عنایت خاصی داشتند و همواره به آن توصیه می‌فرمودند و از جمله مواردی که گواه بر این حقیقت می‌باشد آن است که ایشان با اینکه روششان بر اختصار و گزیده‌نویسی بود، اما وقتی در شرح معارف ادعیه به زیارت امین الله می‌رسند، به تفصیل به شرح فرازهای آن می‌پردازند.

شهید بزرگوار، آیهالله مطهری می‌فرماید: «زیارت امین الله از معتبرترین زیارات است، هم از نظر سند که سند قطعی دارد که به ائمه می‌رسد و هم از نظر مضمون جزء عالی‌ترین زیارات و شاید عالی‌ترین زیارت باشد».

 

کیمیای نظر

ممکن است شما دوست داشته باشید