کتاب «ندیم شاه نینوا» منتشر شد/ سیری در زندگی و شرح حالات و کمالات حضرت علی اکبر(ع)

مکتب تشیع در طول تاریخ و بر اساس اقتضاء ذاتی‌اش همواره نسبت به ولایت اهل بیت توجه ویژه‌ای داشته است؛ به طوری که این عشق و محبت را می‌توان به عنوان شالوده اصلی و بنیان حقیقی این مذهب به شمار آورد، که «هَل الدّینُ إلا الحُبّ؟!». همچنین تاریخ تشیع گویای این حقیقت است که جریان عاشورای حسینی، نقش بی‌بدیلی در تقویت محبت و ولایت شیعیان داشته و به فرموده امام راحل، اسلام را زنده نگه داشته است. از این رو، تعظیم شعائر و گرامی‌داشت حماسه حسینی در جوامع شیعی، به خصوص در ایام محرم و صفر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده است.

امروز به لطف خداوند سبحان و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، شور حسینی بیش از هر زمان دیگری در سطوح مختلف جامعه قابل مشاهده است. مجالس و محافل عزاداری در ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام هر سال گسترده‌تر و با شکوه‌تر شده و اشتیاق به زیارت قبر مطهر آن حضرت، در دل‌های زنان و مردان این سرزمین، به خصوص جوانان و نوجوانان موج می‌زند؛ به طوری که تجلی این شور وصف‌ناشدنی در ایام اربعین حسینی، جهان و جهانیان را تحت تأثیر قرار داده است.
اما آنچه امروز در کنار این شور حسینی به شدت مورد نیاز بوده و توجه به آن بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود، شعور حسینی است. شعور و معرفتی که از یک طرف به آن شور پاک و عشق مقدس، عمق بخشیده و حلاوت محبت اهل بیت  را در دل‌های شیعیان دوچندان کند؛ و از طرف دیگر این جریان را از گزند تحریف و باورهای سست و بی‌اساس حفظ نماید.
بدون تردید این نیاز از طرق مختلف و به شیوه‌های گوناگون تأمین می‌شود که در این میان، معرفی شخصیت‌های اصلی جریان عاشورا می‌تواند نقش مهم و اثرگذاری داشته باشد. شخصیت‌های نام‌آشنایی مانند حضرت علی اکبر و حضرت عباس علیهما السلام و دیگران، که با وجود جایگاه ویژه‌ای که در میان شیعیان و دوست‌داران اهل بیت علیهم السلام دارند، اما متأسفانه چنان که باید معرفی نشده‌اند و همواره زوایای مختلف شخصیت آنان برای آحاد مردم و حتی بسیاری از خواص پنهان مانده است.
اثر نفیس پیش‌رو با عنوان با مسمای «ندیم شاه نینوا» شرح حالات، مقامات، کمالات و کلمات نورانی حضرت علی اکبر علیه السلام بوده و مضامین بلندعرفانی و مطالب عمیق معرفتی را در خود جای داده و آن را کاربردی کرده و به متن زندگی کشانده است.
مؤلف محترم که آثار پیشین ایشان مانند کیمیای وصل(شرح زیارت عاشورا)، ساغر عشق(شرح مناجات محبین)، ساحل بقا(شرح حدیث عنوان بصری)، بالاترین نـذر(طریقه ختم حدیث شریف کساء)، جام صهبا(رساله سیر و سلوک علامه طباطبایی به ضمیمه تعلیقات آیه الله جعفری تهرانی)، رساله نور وحدت(خواجه حوراء مغربی به ضمیمه تعلیقات علامه طباطبایی و آیهالله شیخ علی آقا پهلوانی تهرانی و آیه الله آقا سید عبد الله جعفری تهرانی)، نسیم گره گشا(دستور العمل‌ ها و نصایح سلوکی حافظ‌ شیرازی)، شاهد قدسی(شرح دعای شریف کمیل)سلوک با همسر و سلوک با فرزند و… مورد استقبال عام و خاص قرار گرفته است، با تفأل به دیوان خواجه حافظ، این اثر را«ندیم شاه نینوا» نامیده و در راستای رسالت مهم تبیین الگوهای مطمئن، به معرفی شخصیت والای حضرت علی اکبرعلیه السلام پرداخته و با قلمی روان و دلنشین، محتوایی غنی و مستند و معرفتی  و مطالبی نو و ارزنده، مخاطب را با حالات، مقامات، کمالات و کلمات این آینه‌ی تمام نمای جمال و جلال نبوی آشنا می‌نماید.
این کتاب در ۲۶۴ صفحه توسط نشر تراث منتشر شده است.
جهت خرید با شماره ۰۹۱۹۷۴۷۷۷۱۰ تماس بگیرید.

منبع: رجانیوز

 

کتاب ندیم شاه نینوا

ممکن است شما دوست داشته باشید