جلد دوم کتاب ارزشمند «ثمرات حیات» + راهنمای خرید کتاب

بسم الله الرحمن الرحیم

حیات مؤمن، بسان درخت پاکیزه و تناوری است که در معرفت حضرت حق ریشه دوانده و در محبّت او رشد یافته و شاخه‌هایش در ملکوت آسمان‌ها سر برافراشته و به اذن حق، در حال ثمردهی است؛ چنان‌که حضرت فیاض علی الاطلاق جل جلاله نیز پیوسته در حال افاضه است که: ﴿کُلَّ یَوْمٍ هُوَ فی‏ شَأْن‏﴾.

ثمره و میوه حیات بنده مؤمنی که عارف باللّه است را باید در هدایت ابنای بشر مشاهده نمود که گاه به قلم و کتابت است و گاهی به ایما و اشارت؛ زمانی به منبر و دلالت است و وقتی به کلام و حکایت؛ هم در حیات مُلکی و هم درسراپرده ملکوتی.

در این میان، همنشینی نفس نفیس مرد خدا با مشتاقان و حق‌جویان و القای کلام رحمانی از طریق هم‌نفسی و مجالست با آنان، ثمرات جان‌بخشی را به بار می آورد که حقیقتاً قبل از آن، «لا عَینٌ رَأَت فی کِتابٍ وَلا أُذُنٌ سَمِعَت مِن لِسان» .

آنچه از این طریق به اردوگاه حق‌طلبان سالکان طرق بندگی و عبودیت رسیده، سخت کارساز و بنده‌نواز بوده و مکتوبات و رقعاتی بسیار راه‌انداز و رافع هر گونه نیاز.

 میراث شفاهی که سینه‌به‌سینه و مشافهتاً از ارباب معرفت و ملازمان علم و عمل برای حفظ و نشر و احیا و انتقال معارف به آیندگان رسیده در مواردی، از میراث مکتوب نیز مهم‌تر و اثرگذارتربوده و در مواردی، دست‌کم همپا و شانه‌به‌شانه مکتوبات می باشند.

 امالی، نامه‌ها، دستورعمل‌ها و مواعظ که وجود کتبیِ همین علوم مشافهی هستند نیز در زمره میراث شفاهی‌اند که فوق العاده ارزشمند و جذاب و لطیف و اثربخش می‌باشند.

در این میان نقش مرحوم علامه طباطبایی (قدس سرّه) در دوران اخیر در نشر معارف، از راه برگزاری جلسات و حلقات دروس معرفتی، سلوکی و اخلاقی و نیز شاگردان ایشان در حفظ و تقریر مطالب را نمی‌توان نادیده گرفت. مجموعه‌ ارزشمند و نفیس و نورانی حاضر که به نام ثمرات حیات انتشار یافته گنجینه عظیمی از معارف اسلام ناب محمدی است که از جان زلال و قلب تابناک علامه طباطبایی جوشیده و بر زبان مبارکش جاری شده و توسط شاگرد برجسته ایشان مرحوم استاد، حجّت‌الحق، حضرت آیت‌اللّه سعادت‌پرور پهلوانی تهرانی به اهالی این زمان هدیه شده است.

همت، استقامت و پیگیری مجدّانه و مخلصانه این عارف کامل سخت کوش و رهیده از ماسوی الله در حفظ بخش قابل توجهی از این میراث شفاهی در وادی اخلاق، سیروسلوک و معارف باطنی اسلام که از محضر علامهاخذ نموده، جایگاهی والا و ستودنی دارد؛ چنان‌که همراهی و همگامی شاگرد برجسته دیگر علامه طباطبایی،عارف کامل مرحوم آیت‌اللّه حاج سید عبداللّه جعفری تهرانی با آیت‌اللّه پهلوانی (قدس سرّهما) و نیز ارشادات و راهنمایی‌های ایشان پس از رحلت استاد پهلوانی، در به ثمر رسیدن این اثر، بسی شایسته توجه و قدرشناسی است.

این مجموعه ارزشمند و ماندگار که در حقیقت ثمره سال‌ها حیات مبارک نگارنده به شمار می‌رود و در قالب پرسش‌وپاسخ سامان یافته، مشتمل بر بیش از ۲۶۰ جلسه در موضوعات گوناگون از قبیل:

توحید، عرفان، سیروسلوک، اخلاق اسلامی، اسرار ادعیه، لطایف و حقایقی دلنشین از آیات، روایات و سخنان عارفان است که جان را به‌نیکویی صیقل می‌دهد و نور بصیرت می‌افزاید.

گفتنی است، «ثمرات حیات» مجموعاً در چهار مجلّد تنظیم شده که مشتمل بر اندیشه‌های ناب و متعالی علامه طباطبایی در حوزه معارف باطنی و سیروسلوک عرفانی است.  جلد اول آن برای چندی پیش انتشار یافته و هم اکنون جلد دوم آن در اختیار خوانندگان عزیز و علاقه‌مندان به مباحث معرفتی و اخلاقی و سلوکی قرار گرفته است.

امیدواریم این کتاب ، راه هدایت را فراسوی مشتاقان کمال بگشاید و آنان را از معارف ناب و ثمرات حیات شخصیت‌های بزرگ اسلامی برخوردار سازد.

مرکز فروش:
۱-پایگاه کتاب ‌راه ۲۴ (Ketabrah24.ir)

۲- “موسسه فرهنگی اندیشه سعادت” قم؛ شهرک قدس، ولیعصر ۳۱، پلاک ۳

۰۲۵۳۲۸۵۲۹۵۷ داخلی ۴

درخواست نمایندگی فروش: ۰۹۱۹۱۷۱۷۱۹۲

ثمرات حیات
ممکن است شما دوست داشته باشید