باید علی‌الاتصال در ارتباط بود، منظور ارتباط معنوی است

عارف بزرگوار مرحوم آیت الله محمد شجاعی قدس سرّه:

آنچنان که باید، سعی بکنید از برکات وجودی حضرت بقیّه الله صلوات الله علیه، که ولیّ حق است، ولیّ وقت است، حجت حق است، استفاده ها داشته باشید.

یکی از مصائبی که هست اینست که ما تا حالا نفهمیدیم اصلا معنی اینکه ما امامی داریم به نام امام زمان صلوات الله علیه معنی اش چیست، اصلا نفهمیده ایم.

یک چیزی است کأنه فراموش شده، ولی در گوشه هایی در ذهن ما یا فکر ما هست به عنوان یک عقیده که ما امامی داریم ، امام زمان است ، غایب است و الی آخر…..

این نیست، ولیّ وقت است.

یعنی معنیش اینست که انسان دقیقا باید کاملا از پشت پرده در ارتباط با اون حضرت باشد و از افاضات و عنایات ربوبی، از طریق آن حضرت علی الاتصالباید انسان استفاده بکند.

ولیّ وقت است.

خوب خودتون وقتی که از اینجا رفتید، خودتان فکر بکنید که معنی ولیّ وقت چیست. معنی ولیّ عصر چیست، معنی اینکه این امام است و حجّت است و زنده است، ولی پشت پرده است و ولی امام ماست، واسطه فیض است، حجت حق است، ولیِّ حق است، هر افاضه ای برسد از او میرسد، هر مددیبرسد از او میرسد یعنی از خدا میرسد از طریق او .

معنی این جملات چیست. آیا این است که ما فراموش بکنیم، فقط در گوشه ای از اون ذهن و عقیده ما باشد که امامی داریم؟

نخیر، باید علی الاتصال در ارتباط بود، منظور ارتباط معنوی است.

گفتم براتون از پشت پرده در ارتباط بودن، توسل داشتن، عرض ادب کردن، عرض عهد و بیعت کردن، استشفا کردن، لا اقل بیست و چهار ساعت یک دور توسلی، عرض ادبی، عرض بیعتی، عرض عهدی، تجدید عهدی، استشفائی، علی الاتصال .

این نعمتی که ما فراموش کرده ایم استفاده از اون را، چوبش را هم زیاد در احوال مختلف عبودی خودمون میخوریم که هیچ کدوممون نمی فهمیم.

 

جهت سلامتی امام زمان و تعجیل در فرج آن حضرت صلوات بفرستید.

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

ممکن است شما دوست داشته باشید