احیای شب نیمه شعبان در مسجد لولاگر

در شب نیمه ماه شعبان به همت هیئت ره پویان آل طه، هیئت کریم آل طاها و کانون دانش پژوهان نخبه، مراسم معنوی و روح بخش احیاء در مسجد لولاگر تهران برگزار می شود. 
مکان: میدان جمهوری، مسجد لولاگر
زمان: از ساعت ۲۳ الی ۲:۳۰ بامداد
اهمیت احیاء شب نیمه شعبان
حضرت جمال العارفین مرحوم آیت الله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی در باب مراقبه سالک در شب نیمه شعبان و مراتب تقدیر می‌فرماید :
“شب نیمه شعبان یکی از شبهای قدر و شب تقسیم روزی‌ها و مرگ است، چنانکه در اخبار مستفیضه وارد گردیده و در پاره‌ای از آنها چنین یاد شده که: «خدای تعالی آن شب را شب امامان علیهم السلام قرار داده، همچنان که شب قدر را برای رسول خدا صلی الله علیه و آله قرار داده است ».
و اشکالی نیست که قدْر، بیش از یک شب باشد و این به مراتب تقدیر مقدرات متصور می‌گردد و احیاء در آن تأکید گردیده و اعمال و عبادات فاخره و بسیار ارزشمندی در آن وارد شده که ممکن است گفته شود در شبهای قدر و غیر آن، مانند آن یا افزون‌تر از آن وارد نشده است.
آن شب، شبی است که در آن کسی تولّد یافته که مانند او برای پاک ساختن زمین و فرج عمومی برای مؤمنین امم، و برافراشتن پرچمهای عدل خدا برای اهل زمین، و جمع کامل بین سیاست دین و دنیا تولد نیافته است.
و بر سالک است که چون به این منزلگاه [شب نیمه شعبان] رسید، اوّلاً نظر خود را در این شب، از لذّت به دنیا و از راحت در آن برگیرد و نفس خود را مهیّا کند که آن را شب وداع و خداحافظی خود از دنیا بداند ونفس خود را در آن فرض کند که مانند شبی است که در بامداد آن شب، روز قیامت خواهد بود تا اعمال سنگین [آن شب] بر او سبک شود بلکه گذشتن و تمام شدن آن شب بر او گران باشد و دوست بدارد که آن شب، از آن مقداری که هست طولانی‌تر باشد، و عمل او در آن شب روی این زمینه باشد که خود را فرض کند که با هریک از اعمال در حال وداع است، به طوری که آن عمل، آخرین عمل او ست از عمر دنیا، تا کوشش او در درست کردن اعمال افزون‌تر شود و چون نفس و قلب خود را به این میزان برای عمل حاضر بیند، بر اوست که قبل از داخل شدن شب، نظر کند در اختیار کردن اَعمال و ترتیب آن، به آنچه که بیشتر مناسب حالش می‌باشد و اگر دو عمل را در فضلیت و مناسبت برابر بیند، آن را که مشقّت و سختی‌اش بر نفس بیشتر باشد برگزیند. “
ای برادر و خواهر عزیز !حال که از ای کلمات آیت الله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی تا حدودی با اهمیت احیای شب نیمه شعبان آشنا شدی از همین حالا لحظه شماری کن برای انس گرفتن با حضرت حق و خلیفه اش امام عصر عجل الله تعالی فرجه .مبادا این فرصت های طلایی را از دست بدهی و به آتش حسرت مبتلا شوی. در چنین شبی باید از احیای شب به احیای دل برسی و جانت را چراغانی نمایی.
به راستی مگر ممکن است کسی این حدیثی را که برایت نقل میکنم بخواند و بشنود و در شب نیمه شعبان به خواب رود؟!
رسول خداصلی الله علیه و آله [در ضمن حدیثی در عظمت شب نیمه شعبان و آثار و برکات آن] فرمود: «در شب نیمه شعبان خواب بودم که جبرئیل نزد من آمد و گفت: ای محمد! آیا در این شب به خواب می‌روی؟ گفتم: ای جبرئیل! مگر امشب چه شبی است؟! گفت: شب نیمه شعبان است؛ برخیز یا محمد! پس مرا به پاداشت و به بقیع بُرد سپس به من گفت: سرت را بلند کن ؛ همانا این شبی است که درآن درهای آسمان باز می‌شود و درهای رحمت و درب رضوان و درب مغفرت و درب فضل و درب توبه و درب جود ودرب احسان، باز است و خداوند به شماره موها و پشمهای چهارپایان، آزاد می‌کند و در این شب، اجل‌های مردم تثبیت و ارزاق مردم از این سال به سال دیگر، تقسیم می‌گردد و هر چه در تمام سال حادث می‌شود، در این شب وارد می‌گردد. یا محمد! هر کس این شب را به تکبیر و تسبیح و تهلیل و دعا و نماز و قرائت قرآن و نوافل و استغفار احیاء کند، بهشت منزل و خوابگاه او خواهد بود و گناهان گذشته و آینده او آمرزیده و بخشیده شود. ای محمد! این شب را احیاء بدار و امتت را به احیاء داشتن آن و تقرب به خدا با عمل در آن، فرمان ده؛ زیرا شب نیمه شعبان شبی است که دعا نمی‌کند دعاکننده‌ای، مگر اینکه خدا آن را مستجاب می‌کند و سائلی نیست،‌ مگر اینکه آنچه بخواهد، به او داده می‌شود و استغفارکننده‌ای نیست، مگر اینکه بخشیده می‌شود و توبه‌کننده‌ای نیست، مگر آن که توبه‌اش پذیرفته می‌شود. ای محمد! هر کس که از خیر این شب محروم شد [از خیر بزرگی] محروم شده است».
ممکن است شما دوست داشته باشید